Vrnimo predsednika ljudem

Interesi ljudi pred interesi vplivnih skupin

Prepričan sem, da funkcija predsednika države ni samo protokolarna. Predsednik bi moral biti in po mojem mnenju tudi mora biti politična avtoriteta, saj je neposredno izvoljen in zato odgovoren državljankam in državljanom, ne pa političnim strankam ali kapitalu. Kot tak mora iskati rešitve in zavzemati stališča ter biti odziven.

Predsednik mora imeti načrt in pogum za realizacijo ter biti dostopen tistim, ki jim je odgovoren – ljudem. Kljub dejstvu, da naša pravna ureditev predsedniku ne podeljuje veliko pooblastil, pa to ne pomeni, da kot edini neposredno izvoljeni funkcionar ne more uporabiti svojega vpliva in ugleda za dobrobit ljudi.

Predsednik države je tudi vrhovni poveljnik obrambnih sil, je tihi ščit našega varnostnega sistema in obenem tisti, ki našo državo predstavlja v mednarodni skupnosti. Predsednik je tako v prvi vrsti tudi zadnji branik naše varnosti in miru, ki še zdaleč nista samoumevna. Predvsem pa bi predsednik moral biti slaba vest vlade, jo pohvaliti, ko dela dobro, in ustaviti, ko deluje tako, da postavlja svoje kratkoročne interese pred interese države in posledično ljudi. Tega smo v zadnjih letih v mednarodnih aktivnostih vlade videli absolutno preveč in na to ni bilo primernega odziva, zato tega v prihodnje ne smemo dopustiti.

Povedano drugače – kot predsednik države:

– ne morem spreminjati zakonov, LAHKO pa odpiram vrata v zakonodajni postopek in nudim podporo vsem pobudam, ki bodo v korist ljudi;

– ne morem predlagati zakonov, LAHKO pa skličem izredno sejo Državnega zbora RS o temah, ki se mi zdijo pomembne, česar v 31 letih ni storil še nihče, sam pa to vsekakor nameravam;

– ne morem zgraditi športne dvorane, LAHKO pa izkoristim ugled predsednika države in s tem spodbudim postopke za izpeljavo projektov, pomagam pri iskanju investitorjev ali celo neposredno podprem zbiranje sredstev;

– ne morem podeliti volilne pravice mlajšim od 18 let, LAHKO pa toliko časa vztrajam, da to naredi zakonodajno telo

Kot predsedniku države mi pri predlaganju kandidatov za najpomembnejše funkcije v državi ni treba vedno slediti kadrovski politiki političnih strank ali drugih interesnih skupin. Prav to mi omogoča neodvisna kandidatura brez političnih dolgov do političnih strank in drugih omrežij v Sloveniji. Temeljno merilo bo zato pri meni izključno strokovnost ter etičnost kandidatk in kandidatov za omenjene položaje. Tako je lahko predsednica ali predsednik Komisije za preprečevanje korupcije samo oseba, ki uživa najširšo podporo in je tudi ustrezno strokovno podkovana, ne glede na to, katera politična opcija jo podpira.

Kot župan se zavedam, da ljudje od neposredno izvoljenega predstavnika ne želijo slišati »ne morem«, temveč kaj lahko – in to je vodilo, ki ga nameravam prenesti z lokalne na državno raven. Vem pa tudi, kako ključno je, da smo izvoljeni predstavniki dostopni za predloge in pobude ljudi, zato mi lahko pišeš in predlagaš, kaj se ti zdi, da lahko naredimo skupaj.

Skip to content